Welcome to anonymous blog B-)
Saya Capital I !: Alhamdulillah !!

Alhamdulillah !!

...بسم الله الرحمن الرحم
Bismillah ...

...السلام عليكم
Assalamualaikum ...

Okayy , hari ni semua murid tahun 6 bukak lappy then search internet then check keputusan SBP kan ?? Hah , aku adelah salah seorang daripada mereka ... Alhamdulillah , syukur sangat-sangat .. bila aku check , aku dapat masuk Sekolah Sains Batu Pahat , Johor .. Yahooo !! Bergegar bilik aku ... Ya Allah , korang tahu tak betapa happy nye hati aku !? Ya Allah , terlompat-lompat atas katil tau ! Haha , excited gila lah nak sekolah kat sana ... Aku rasa aku ni membebankan ayah aku .. Yelah , yuran je dah 1000 lebih ... Pakaian sekolah , peralatan mandi , basuh baju , kasut sukan , cadar / selimut and sarung bantal berlogo sekolah ... Hmm , mahal gila tu ! Aku janji pada diri aku , aku tak akan mensia-siakan peluang ... Aku akan study rajin-rajin dan buat family aku bangga dengan aku ... Cita-cita aku nak jadi seorang guru .. Tapi ,, entah macam mane , aku boleh berubah fikiran .. Cita-cita aku yang baru ialah , aku nak jadi seorang BUSINESS WOMAN ... Doakan aku berjaya mencapai cita-cita aku tau ! Gomawo ya !

Kak Yas hantar mesej : Salam ily , IC ily ape ?
Aku : Wassalam ,, ******-01-****
Kay Yas : Dapat tawaran mane untuk tahun depan ?
Aku : Nape akak mintak ? Ntahlah .. Blom check lagi ..
Kak Yas : Meyh , akak checkkan.
Aku : Ok .. Tq
Kak Yas : Tapi dia nak no ic mak | ayah ..
Aku : Jap
Kak Yas : Okayy
Aku : Mak - ******-01-****
Kay Yas : Ily , congrats yaww .SM SAINS BATU PAHATAlamat SBP : KM. 8 JALAN TANJUNG LABOH
Poskod : 83000
Bandar : BATU PAHAT, JOHOR
No. Tel. Sekolah : 014-2316340
tahniahhh
Aku : Dapat ke ?
Kak Yas : dapat :)
Aku : Camne akak check ?
Kak Yas : bukak link ni http://apps.moe.gov.my/sbpt1/semakan_sbpt1_2013/index.cfmAku : Thanks akak ... :)

Okayy , aku terkejut sesangat sebab aku dapat . Aku pon tak sangka .. Yelah , mase interview tu aku tengok muka budak-budak lain macam pandai-pandai aje ... Sijil diorang berlambak-lambak ! Akunye sikit aje ... Tengok cara diorang macam anak-anak orang kaya . Scary aje .. Tapi , aku dapat 7 orang kawan baru .. Ada yang dari batu pahat and ada yang dari pahang ! Wow ! Jauh tu ... Diorang sangat peramah ... Orang first yang aku kenal ialah Aqilah . Second tak ingat nama * haha :) * Third , Tasya . Forth , Ummi and yang lain aku tak ingat ... Hmm , nasib baiklah diorang ni peramah , haha :) Okayy , aku nak ceritakan tentang aku masa interview :) Okayy , bace tau ..

" Alhamdulillah ! Sampai pon dekat sekolah sains ni ... " bisik hati kecilku * chewahh , macam ayat dalam novel *  Aku pon keluar dari kereta and terus jalan ke hadapan then aku langkah besar sikit sebab ada longkang .. Haha *bercerita secara terperinci* Aku pon duduk dekat tempat yang disediakan ... Then , aku bosan , bosan oohhh ,, segala kata cacian .. Ehh ! dah melalut dah aku ni .. What everlah okayy :) Aku pon main phone .. Dengar lagu , main game ... Then ade 2 orang mamat smart datang ngan ibu diorang ... Aku berhenti main , tengok muka diorang ,, wow , handsomenyer ! Boleh pulakk aku ni menggatal . Haha :D Aku main balik game tadi .. Then aku simpan phone , aku pon pandang sekeliling sekolah tu , wow ! cantik nye ,, * maklumlah , sekolah baru * .. Tiba-tiba aku terpandang salah seorang daripada mamat handsome tu .. Die pon pandang kat aku , then dia senyum .. *blushing sekejap* .. Ya Allah , smartnye ! Die masih senyum and pandang aku lagi , aku pon senyum ajelah .. then aku terus pandang tempat lain ..Hoho ,, dalam hati aku menjerit-jerit sebab happy , haha .. tak pape tah .. Aku senyum sorang-sorang , then terpandang mamat handsome tu , dua-dua pandang aku then senyum meleret .. Ahh , dalam hati aku , aku dah tau diorang pelik and kelakar bila tengok aku senyum sorang-sorang tadi .. Lantaklah , haha :) Aku pon balas senyuman kat diorang sambil pipi aku dah blushing gila >.<

Okayy , aku pon beratur untuk ambil giliran interview . Dah beratur and ambik nombor , kitorang semua kene ke padang untuk lari .. Tercengang mulut aku , nasib baik tak lalat tak masuk .. Okayy aku pergi kat padang tu dengan Aqilah * kawan baru * ... Kitorang jalanlah , pastu tetiba kitorang berhenti . Terkebil-kebil mate kitorang mencari budak perempuan yang lain .. Tetibe aku bertentangan mate buat ke berapa kali ntah dengan 2 orang mamat handsome .. Huh ~ Kus semangat .. Diorang senyum lagi kat aku ?! OME ! Aku pon senyum jelah then blah dari situ cepat-cepat ... Then , kitorang ( budak perempuan ) pon lari keliling padang tu , pergh ! penat seyh ! Mase first lari , aku number last sebab diorang pecut .. Patutnye kene jogging 2 dulu , baru pecut ... Haha pape jelah .. Then , aku pon pecutlah sampai garisan penamat . Aku dapat number 3 daripada , bape ntah ramai gak .. Okayylah tu kan ? Lepas lari aku gi kantin ngan Aqilah . Dia pergi kat keluarga dia , aku gi kat ayah and adik aku . Ayah aku kate aku lari lambat -,- Then aku minum banyak2 , ahh , lega tekak .. Lepas makan , aku ngan Aqilah pergi dewan makan ... E'eh , terserempak dengan diorang lagi ! Kali ni , aku jalan sebelah , lebih tepat beriringan dengan mamat smart ni ! Ohh my english >..< Okayy , aku lupakan diorang and terus focus mencari dewan makan dengan Aqilah .. Bila dah sampai tu , kitorang lepak lah dulu kat tangga , then , barulah kitorang boleh masuk ke dalam dewan makan tu . Bila masuk aje , terus ade ujian ! Pergh !

What ? ape ni ? susahnye , aku belum blajar lagi .. banyak gile beb soalan aku tak jawan , dalam 10 soalan kot ... cube korang bayangkan , 50 soalan dlm mase 30 minit . semua soalan dalam english . math and sains soalannye aku x belajar lagi . just BI ajelah yg aku boleh jawab .. Gile beb , aku rase aku x dapat . Bila dah habis ujian , kawan aku semua tanye senang ke susah . Huh ! Lege hati aku bila semua cakap susah , means , bknnye aku suka diorang x dapat jawab , just diorang same dengan aku lahkan ? Hah , lepas ujian , kitorang pegi temuduga , huh ,, dap dup dap dup jantungku berdegup kencang , haha ! Mula-2 aku duduk tu , aku tak perasan yang salah seorang daripada mamat handsome tu duduk sebaris dengan aku .. Huh ! nasib baik sorang je , tapi bile aku pandang belakang ,,,, HAH ! mamat handsome yg lagi sorang ade kat belakang barisan aku ? Ayoyo ,, kenape ni ? -,- Nasib baiklah aku duduk sebelah kawan aku , namanye Tasya .. Huh , peramah gila ! Bestlah jugak cakap ngan die ,, kadang-2 klakar jugak sebab die ni terlalu peramah ! Tapi die baik :) Jeng jeng jeng ,, nama aku pon dipanggil , tasya pon same , lagi 2 orang budak lelaki tu pon dipanggil ( x ingat nama ) kitorang duduk sebaris dalam bilik temuduga tu .. Then , ade 3 orang cikgu yang akan menemuduga kitorang ... Soalannye adelah .... Haha , x boleh bagitaulah , secret !

Lepas habis aje interview , aku ngan Tasya keluar dari bilik tu then tarik nafas dalam-2 , lepass perlahan-lahan , huh ! lega beb ! Kitorang pon , jalan beriringan dan bersalaman ... Then , kitorang terpisah sebab nak balik .. Adoyai ... Dah pukul 1:10 petang , aku tak makan lagi , lapar gile ! Ayah aku pon bawak pegi BP MALL .. Haha , malu jugaklah rasenye sebab aku pakai baju sukan , kasut sekolah and tudung sekolah , track aku pulak dah kotor mase lari .. Huih , malunye -,- Aku pon buat muka selamba ajelah ... Terpaksa tebalkan muka .. -__-" Ayah aku pon bawaklah aku gi makan kat ape ntah name restoran tu , haha .. Sedap beb ! Licin pinggan tu ! dalam gelas pon dah xde air dah , haha , habis buncit perut aku ._. Lepas makan , aku solat .. E'eh , makcik2 and kakak2 ni , bergayenye , sedangkan aku ? AHH ! tak apelah ... janji tutup aurat ! Makcik / Kakak 2 semua pandang aku , lain macam aje .. Aku korek biji mata kang -,- ,, haha jahatnyer akuu :) Aku pon menghadap Ilahi , memohon ampun dan berdoa ... Selesai solat , aku gi shopping , tapi tak beli ape pon ,, tetiba ! ayah aku singgah kat Kedai baju .. MADE FROM SEOUL , KOREA !!! Aku ingatkan ayah aku nak belikan untuk aku , rupanya untuk adik lelaki aku , huh ! merajuk ! haha , ngade-2 lak aku nikan ?? Then , aku pon beli donut , kemudian , aku balik .. huh ! penatnye :) Okayylah , setakat ini sahaja ye ! Bye ^^

No comments:

Post a Comment

Copyright© IlyHye-Fa